3 proste sposoby na pokonanie negatywności w życiu

3 sposoby na pozytywne myślenie

Ciągłe negatywne myśli pojawiające się w Twojej głowie szybko hamują kreatywność i najnormalniej w świecie przeszkadzają Ci w rozwinięciu Twojego prawdziwego potencjału. Wszyscy wiemy, że bycie bardziej pozytywnym i optymistycznym pomaga w życiu. Jednak wiele osób walczy o to, żeby zmienić sposób myślenia z negatywnego na pozytywny. Albo przynajmniej nienegatywny. Jeśli jesteś jedną z takich osób te trzy proste techniki mogą Ci w tym pomóc.

Zwracaj uwagę i rozpoznawaj negatywne myśli.

Z wielu powodów w życiu – ot choćby gdy ktoś z nas kpi, jeśli spotykamy się z rozczarowaniem albo nie chcemy wkładać w coś wysiłku używamy negatywnych myśli, żeby się chronić. Kiedy myślimy takie rzeczy jak ‘To się nie uda’ czy ‘Nie dam rady tego zrobić’ pozwalamy sobie na bezpieczne odejście od tematu. 

Kiedy przyłapiesz się na takim myśleniu i wytrąceniu się z działania, cofnij się o krok i przypomnij sobie, że ludzie odnoszący największe sukcesy w życiu również stawiali czoła trudnym zadaniom, a nie raz i porażkom. 

Jeśli masz w głowie coś, co chcesz zrobić poświęć trochę czasu na zrobienie listy, dlaczego tego chcesz. Taka lista pozytywnych aspektów pomoże Ci zmienić punkt widzenia i pozwoli iść naprzód z mniejszym lękiem.

Użyj myślenia czarno-białego

Wiele osób powie ci, żebyś po prostu „myślał pozytywnie”. Jednak nie zawsze jest to takie proste. Kiedy utkniesz w cyklu negatywnego myślenia lub boisz się negatywnego wyniku, pozytywne myśli często brzmią nieprawdziwe. 

Kiedy martwisz się negatywnym wynikiem, weź kartkę papieru i długopis i zapisz najgorszą rzecz, jaka może się wydarzyć. Następnie zapisz najlepsze, co może się wydarzyć. Na koniec pomyśl o wszystkich wynikach między tymi odpowiedziami. 

Kiedy stworzysz różnorodne wyniki, staniesz się mniej emocjonalny, co pomoże ci jaśniej myśleć.

Zostań obserwatorem swoich myśli

Zauważyłeś, że problemy innych ludzi wydają się łatwiejsze do rozwiązania niż własne? Możesz rozpoznać kiedy ktoś Ci bliski powoduje się bez znaczącego powodu. 

Jednak gdy Twój umysł radzi sobie z negatywnymi myślami, znacznie trudniej jest to zobaczyć i zatrzymać. Kiedy zdecydujesz, że chcesz być bardziej pozytywny, musisz stać się bardziej świadomy tego, co myślisz. 

Kiedy możesz cofnąć się i przeanalizować rzeczy jako obserwator, zauważysz zmianę w swoim skupieniu i będziesz bardziej uważny na to, jak patrzysz na sytuację. 

W tym celu bardzo przydatna okazuje się medytacja. Daj znać czy probowałeś już medytować.

Możliwość większego skupienia się na pozytywnych myślach sprawi, że będziesz szczęśliwszy i bardziej optymistycznie nastawiony do swojego życia. Pozwoli ci to doświadczyć więcej radości i dobrego samopoczucia.